Emocions a taula. Salut mental i alimentació.
Dissabte, 07 Maig 2022 · 09:00h - 14:00h
Gratuïta
Ponencia inaugural
Indicadors d'alerta en les alteracions del comportament alimentari a la infància i l'adolescència
Josefa Canals Sans Catedràtica de psicopatologia de la infància i adolescència a la URV. Metge i docent a la URV. Coordinadora del grup de recerca Nutrició i Salut Mental de la URV. Recerca en l'àmbit de la salut mental en nens/es i adolescents a través de projectes atorgats per treballar l'epidemiologia dels problemes emocionals (ansietat, depressió i trastorn obsessiu-compulsiu), dels trastorns del comportament alimentaris i dels trastorns del neurodesenvolupament (TDAH i TEA). Treball d'intervenció preventiva en adolescents i joves per prevenir problemes emocionals. Tanmateix, investiguem la relació entre nutrició i salut mental en etapes primerenques del desenvolupament.
Que són els TCA i la seva epidemiologia. Quins són els factors de risc que predisposen a tenir aquests problemes? Què es pot fer des dels centres educatius per detectar i prevenir els TCA?
TALLERS
Nutrició saludable i prevenció dels trastorns alimentaris.
Els hàbits alimentaris adquirits durant la infància i l’adolescència són decisius en el comportament alimentari a l'edat adulta. Al taller de nutrició parlarem d’alimentació saludable, coneixerem que són, quines característiques tenen i com es poden prevenir els TCA.
L'educació nutricional i la psicoeducació són eines indispensables en la prevenció dels trastorns alimentaris. Per aquest motiu, els objectius del taller són: Conèixer que és una alimentació saludable i quina importància té en l’adolescència; Identificar els trastornsde la conducta alimentaria; Prevenir trastorns alimentaris en població adolescent
Cristina Bedmar Carretero: Doctora per la Universitat Rovira i Virgili, Diplomada en Nutrició Humana i Dietètica i Màster en Nutrició i Metabolisme. Personal docent i investigador de la Unitat de Nutrició i Salut Pública de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Reus (URV). Dietista-Nutricionista a l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) realitzant l’assessorament nutricional a l’Institut Pere Mata.
Cristina Jardí Piñana: Doctora per la Universitat Rovira i Virgili, Graduada en Nutrició Humana i Dietètica i Màster en Nutrició i Metabolisme.
Personal docent i investigador de la Unitat de Nutrició i Salut Pública de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Reus (URV). Professora associada de la Universitat Oberta de Catalunya i Dietista-Nutricionista a Villablanca Serveis Assistencials.
GESTIÓ EMOCIONAL. Eines de gestió emocional a l’aula
Treballarem eines de gestió personal i interpersonal per ser utilitzades a l'espai educatiu. Millorar l'autoconeixement: com penso, que sento, que faig
Gestió de les emocions, una altra manera de relacionar-me amb elles. Distorsions i filtres que generen estrès negatiu. Relacions interpersonals: allò que és meu i el que no ho és
Gentzane Carbajo Areitiobiritxinaga Doctora en psicologia. Especialista en Psicologia Clínica. Premi Extraordinari de doctorat. Psicòloga de Consultes externes i de l’Àrea de Persones de Centre MQ. Membre junta rectora de la Delegació de Tarragona del COPC. Docent equips ensenyament i sanitaris d’Hospitalària, Primària i sociosanitari.
Paco Díaz Arévalo. Psicòleg sanitari i de l'esport i l'activitat física. Director del centre de psicología Rendiment Psicòlegs. Coordinador equip de Psicologia Psicosport. Membre de la Junta de la Delegació de Tarragona del COPC.
Fem un tast de Mindfulness a l’aula
Ser mestre és una tasca que moltes vegades es fa difícil i complexa. És una feina molt exigent que pot suposar estrès crònic, fatiga emocional i conflictes en la relació amb l’alumnat. Per una altra banda, la tasca d’ensenyar té implícita també la responsabilitat, no només de transmetre coneixements, sinó també actituds i de poder ser un referent en la vida futura de personetes que estan en formació i que, amb freqüència, tampoc ho tenen gens fàcil en la seva vida. Mindfulness: Què és i què no és. Desfent tòpics. Per què és tan important aplicar-lo? Quins beneficis podem obtenir? Com es practica mindfulness? Pràctiques formals i informals
Ana Gutíerrez Leal Psicòloga col·legiada 20758. Habilitació com a psicòloga general sanitària. Psicòloga de l’esport. Expertesa en Coaching pel COPC. Màster en Mindfulness i Teràpies de tercera generació. Assessorament a clubs esportius, entrenadors i esportistes individuals.
Luis Heredia Santaella Doctor en Psicologia (Salut Mental: genètica i ambient) professor de la Universidad Internacional de la Rioja (UNIR) i la Universitat Rovira i Virgili (URV) Habilitat com a Psicòleg general sanitari. Investigador en l’àmbit de les neurociències i l'atenció plena a l’àrea de Neuropsicologia i Emocions del Centre de recerca TECNATOX de la URV President de l’Associació INTRO-MENT de la URV dedicada a la investigació, desenvolupament i difusió de tècniques de meditació terapèutiques.
Aquestes jornades tenen reconeixement del Departament d'educació de la Generalitat de Catalunya. A la jornada us donarem indicacions de com validar l'assistència i l'aprofitament del curs.
Aquestes jornades estan organitzades per un equip de docents i amb els equips de tècnics de les Regidories d'Educació i de Salut i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus, així com professionals sanitaris del Centre MQ i del Col·legi de Psicologia de Catalunya, Delegació de Tarragona.
Data i Hora
Dissabte, 07 Maig 2022
09:00h - 14:00h
Lloc
Escola Mowgli
Passeig de la Boca de la Mina, S/N. Reus., 43203
Veure mapaPreu
Gratuïta
Places disponibles
0
Afegir al meu calendari
Comparteix amb els teus amics