DONES, salut! Acció per a la salut de les dones 2026
Centres Cívics
Gratis
Amb motiu del dia internacional d'acció per a la salut de les dones, 28 de maig, la Regidoria de Salut i Esports lidera el projecte, Dones, Salut! un projecte transversal basat en la participació comunitària de diferents professionals i/o entitats vinculades a les dones amb l’objectiu de trencar el biaix de gènere en salut, i on la salut de les dones fos la protagonista.
No és només un problema biològic, sinó també social. Malgrat que les dones tenen major esperança de vida que els homes, existeixen factors sanitaris i socials que comporten que la qualitat de vida de les dones sigui inferior.
Aquest any dedicarem una especial atenció a la pressió estètica, molt més present i dirigida a les dones, una pressió social que afecta o pot afectar negativament en la salut i en definitiva en el benestar social, sexual o mental de les dones.
Les diferents accions durant el mes de maig ens permetran proposar recursos per la millora de la salut, el compartir reflexions i coneixements, així com ampliar un conjunt d'alternatives tant d'oci com sanitàries dirigides als grups de dones de la ciutat.
Moviment,expressió i reflexió col·lectiva per treballar l’ autoimatge corporal i els mandats estètics no realistes. A càrrec de Maria Millán González, psicòloga.
Menopausa,una vida sense regles. S'abordarà els aspectes psicològics, els canvi físics, el plaer sexual i els mites entorn la menopausa. A càrrec de Lourdes Camprubí Reverté, psicòloga i sexòloga. Membre del grup de Drets sexuals de Reus.
Mildfulsex, sexualitat conscient aquest taller pràctic, per prendre consciència del plaer sexual en el sentit ampli. Adreçat a dones i a tota la població interessada.a càrrec de Lourdes Camprubí Reverté, psicòloga i sexòloga. Membre del grup de Drets sexuals de Reus.
Caminsconscients. Practiquem el aquí i ara caminant amb la natura, mindfulness. Tallers dirigits.
Alimentar la bèstia. Lectura recomanada. Pressió estètica, pressió social. Conversa amb Elena Crespi i Asensio, Psicòloga i sexòloga. Amb la col·laboració de Club de lectura.
«Entre nosotras» Cineforum. Pel·lícula dins de la programació de CINEFÒRUM «El sentit de la vida»
28 de maig - Caminada saludable. DIA INTERNACIONAL D’ACCIÓ PER A LA SALUT DE LES DONES. Plaça la Patacada.